Wednesday, May 14, 2014

PRODUK KOSMETIK HALAL KETIKA SOLAT


Akhirnya, pewarna kuku halal untuk muslimah  telah berada di pasaran.

Pewarna kuku yang menyerap air ini adalah halal dan telah mendapat sambutan di laman sosial seperti di Instagram dan Facebook. Remaja melayu yang gemar bergaya adalah di antara yang sangat teruja apabila pewarna kuku ini memenuhi syariat Islam.
Pewarna kuku ini dikeluarkan oleh sebuah syarikat Kanada dengan jenma "Tuesday In Love" dan dipasarkan di bawah jenama "Modern Inai" di Malaysia.

Eliz dan suaminya, Muhammad Murshid, mengendali pesanan pelanggan

Eliz Ramskay, seorang usahawan wanita akan membawa produk ini ke Malaysia. Pada awalnya, Eliz juga tidak yakin apabila diberitahu pewarna kuku ini adalah halal dan khas untuk wanita Islam. Beliau telah menemui pewarna kuku ini di laman web pada tahun lalu dan terus membelinya secara online.

Wanita Islam tidak dibenarkan  mengguna pewarna kuku kerana ia tidak menyerap air ketika berwudhu.

Eliz juga telah membuat kajian dan mendapati pewarna kuku ini boleh menembusi air menerusi kuku. Satu kajian dilakukan ke atas kertas tisu dan penapis kopi, air dan didapati air meresap dengan segera.

Eliz juga semakin yakin setelah membuat panggilan kepada pengeluar dan pengedar produk pewarna kuku ini.

Pewarna kuku "Tuesday in Love" mengguna teknologi mikro liang revolusi yang yang membolehkan molekul air untuk menembusi melalui membran warna separa telap.

Menurut Eliz, kebanyakan pelanggannya memberi maklumbalas bahawa mereka menggemari Modern Inai kerana tidak berbau dan boleh dihilangkan serta merta setelah menggunanya. Ia juga mengguna bahan asli.
 
Inilahh produk kosmetik yang ditunggu-tunggu oleh wanita-wanita Islam di Malaysia dan Eliz bercadang untuk memasarkan produk-produk lain seperti gincu dan pewarna mata dari Tuesday In Love.







5 comments:

  1. Tq to post this article. Appreciated it. Contact Moderninai @ +6016 306 4153. Available for Personal Purchase and Wholesale. Get lowerst price with our Wholesale.

    ReplyDelete
  2. kalau nak beli... macam mane? Ade jual dikedai atau boleh memesan melalui telefon

    ReplyDelete
  3. kalau nak beli... macam mane? Ade jual dikedai atau boleh memesan melalui telefon

    ReplyDelete