Friday, May 9, 2014

NOMBOR TELEFON ARTIS BERSTATUS JANDA TERSEBAR



Perempuan yang berstatus janda ataupun Ibu tunggal, bukanlah sesuatu yang pernah diimpi dan menjadi idaman mana-mana wanita. Untuk menyalahkan takdir pun tidak, apatah lagi mereka amat mengetahui risiko yang perlu mereka hadapi.

Seringkali, janda dan ibu tunggal dipandang serong dan diaibkan oleh masyarakat kita seolah-olah menganggap mereka sebagai wanita yang 'desperate'kan belaian lelaki. Malahan mereka juga dianggap 'low class' dan murahan.

Baru-baru ini, ada individu yang telah mengambil tindakan gila menyebarkan nombor telefon palsu 10 janda berhias yang membabitkan golongan artis popular di Internet dan aplikasi sosial.

Di antara selebriti yang menjadi mangsa adalah aktres Rita Rudaini, Erra Fazira, Nora Danish, Sarimah Ibrahim, Maya Karin, Jasmin Hamid, Nabila Huda, Noniswara dan penyanyi Fauziah Latiff.

Mesej yang tertera nombor telefon palsu semua selebriti itu bertujuan mempersenda dan mengaibkan mereka tersebar luas di Internet sehingga menarik perhatian ramai baru-baru ini.

Walaupun, ada yang menganggap kejadian ini sebagai satu hiburan dan guraun, namun jika difikirkan semula hanya mereka yang mengalami tekanan mental saja yang sanggup melakukannya. Bukan itu saja, mereka yang mempercayainya juga perlu dikategori di dalam golongan tekanan mental.

Kita akan tertanya-tanya, apakah mereka berasa seronok mengambil kesempatan atas kesedihan atau kekurangan dilalui ibu tunggal dan janda ini?

Perbuatan yang tidak berfaedah ini rupanya masih ada yang menggemarinya sehingga mereka lupa mereka juga mungkin ada kakak, adik atau anak perempuan yang mungkin satu hari menerima nasib yang sama.

Golongan janda dan ibu tunggal adalah dari kalangan yang teraniaya yang seharusnya dilindungi dan bukan dijadikan bahan hiburan dan gurau senda. Oleh itu, ingatlah doa mereka yang teraniaya adalah salah satu doa yang dimakbulkan Allah.

No comments:

Post a Comment