Thursday, May 15, 2014

WANITA SELALU BAWA BEG TANGAN, MENGAPA LELAKI TIDAK?



Perhatikan, wanita selalu membawa beg tangan ke manapun pergi. Beg tangan itu berisi dompet, alat kosmetik, telefon bimbit dan sebagainya. Namun lelaki, tidak akan pernah membawa apapun.

Fakta itu terasa wajar, namun apa yang membezakan keduanya? Mengutip laman Boldsky, berikut adalah alasan wanita selalu membawa beg tangan sedang lelaki hanya cukup membawa wang.

Lelaki cenderung membayar
Umumnya, lelaki hanya diminta untuk membayar. Mereka tidak ditakdirkan memiliki beg tangan walaupun kewajipan lelaki hanya perlu hulur kad kredit mereka atau mengeluarkan wang untuk kekasihnya. 


Lelaki tidak ada barang peribadi

Lelaki tidak ditakdirkan untuk membawa barang peribadi mereka yang perlu dirahsiakan. Sedangkan wanita pula, memerlukan tempat untuk sembunyikan barang-barang peribadi seperti tuala wanita untuk berjaga-jaga jika tiba waktu datang bulannya.


Pria “memanfaatkan” wanita

Barang-barang khusus memang tidak pernah dibawa lelaki namun mereka akan meminta wanita membawanya seperti sikat, "power bank" dan sehingga cermin mata hitam untuk mereka.


Lelaki tak perlu salin pakaian

Kadang-kadang beg wanita juga digunakan untuk menyimpan baju ganti tetapi itu tidak diperlukan lelaki. Mereka adakalanya tidak mengganti baju mereka beberapa hari. Walaupun perlu diganti, pasti pakaian di dalam alamari tidak akan mencukupi.


Lelaki selalunya ada saku

Hampir setiap pakaian lelaki dilengkapi dengan saku. Ambil contoh jeans atau kemeja mereka. Sedangakan wanita, tidak pula begitu. Seandainya skirt wanita ada saku, penampilan mereka akan nampak pelik.


Pria punya sedikit kunci

Kelengkapan lelaki lebih sedikit dari wanita seperti soal kunci. Seandainya wanita akan memisah-misahkan kunci mereka tetapi lelaki akan kumpul dan satukan mereka sekaligus.


Lelaki malas membawa sesuatu

Pada dasarnya,  lelaki memang pemalas. Bagi mereka, membawa sesuatu di tangan menyusahkan diri. Oleh itu, mereka akan memiliah meninggalkan barang di rumah atau menyimpan saja di dalam saku mereka.



No comments:

Post a Comment