Saturday, August 2, 2014

SKUAD AN NUR ERATKAN PERPADUAN ISLAM DENGAN BUKAN ISLAM


Skuad An-Nur Pergerakan Wanita UMNO yang bertujuan meningkatkan program dan perjuangan sayap berkenaan agama Islam seperti yang telah disarankan Presiden UMNO. Program keagamaan amat sebati dengan Pergerakan Wanita cuma dengan penubuhan skuad ini segala program keagamaan akan lebih teratur sehingga ke peringkat akar umbi.

Skuad ini akan menjadi pengantara yang baik kepada orang Islam dengan Islam dan orang Islam dengan bukan Islam. Yang membimbangkan sejak kebelakangan ini terlalu banyak pihak tidak bertanggungjawab yang menggunakan agama Islam secara negatif.

Melalui skuad An-Nur ini juga masej yang ingin disampaikan oleh kerajaan akan dapat disampaikan dengan lebih berkesan ke peringkat akar umbi di samping skuad ini bakal menjadi mata dan telinga suara akar umbi untuk memberi maklum balas kepada kerajaan.



Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor telah melancarkan Skuad An-Nur Pergerakan Wanita UMNO dan turut menyampaikan watikah perlantikan kepada Panel Penasihat Skuad An-Nur, Raisah Skuad An-Nur Kebangsaan dan Amirah/Raisah Skuad An-Nur Negeri-Negeri.


No comments:

Post a Comment