Tuesday, August 12, 2014

PELANCONG PERLU DIBERITAHU NILAI-NILAI MORAL DI NEGARA KITA

Langkah Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan bekerjasama dengan agensi pelancongan dalam usaha memberi penerangan lanjut berkaitan moral dan etika bagi memastikan kejadian pesta bogel tidak berulang sangat dialu-alukan.

Langkah ini perlu dilaksanakan bagi memastikan pelancong lebih memahami budaya dan etika masyarakat di negara ini.

Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan akan terus bekerjasama dengan agensi pelancongan untuk memberi penerangan lanjut berkaitan etika dan moral bagi memastikan pesta bogel tidak berulang.

Dunia tahu Malaysia adalah sebuah negara yang memegang nilai-nilai moral yang tinggi namun penerangan lanjut perlu agar pesta bogel yang dilaporkan di Teluk Kampi, Taman Negara tidak berlaku lagi.

Agensi pelancongan perlu memaklumkan supaya pelancong tahu apa yang tidak boleh dilakukan di negara ini.

Negara kita mempunyai undang-undang ketat dalam soal moral dan kelakuan yang baik dan perbuatan membogel bukan perkara yang dibenarkan undang-undang kita. Semua pihak seharusnya bekerjasama serta berusaha memastikan aktiviti negatif seperti itu tidak berulang.

Kepada rakyat pula, mereka perlu melaporkan jika nampak insiden ini berlaku lagi.

Insiden yang dilapor berlaku bulan Mei lepas itu menjadi topik panas dalam kalangan masyarakat apabila video bertajuk 'Pesta Bogel Di Teluk Bahang, Penang' tersebar secara meluas di laman sosial sejak minggu lepas.

Video berdurasi lima minit 52 saat itu memaparkan sekumpulan lelaki dan wanita dewasa dalam keadaan bogel melakukan pelbagai aktiviti di sebuah pondok dan di tepi pantai berkenaan.

No comments:

Post a Comment