Thursday, June 5, 2014

PUTERI KANU TERENGGANU ADALAH RATU SUKMA XVII


‘PUTERI’ Kanu kebanggaan Terengganu, Nor Azita Ibrahim adalah pemenang pingat emas terbanyak pada temasya SUKMA XVII samada dalam acara saingan lelaki dan wanita. Beliau telah menggondol tujuh pingat emas di dalam kesemua acara disertainya.

Keyakinan tinggi di samping memberi penuh tumpuan ketika latihan menjadi azimat buat Nor Azita Ibrahim ketika meraih dua pingat emas Kanu SUKMA XVIII bagi acara perseorangan (K1) 1000m wanita di Tasik Timah Tasoh di sini. 

Remaja berusia 18 tahun dari Chendering, Terengganu ini juga sering mengamalkan bacaan surah Yassin untuk mendapatkan ketenangan sebelum berlumba.


Ini adalah SUKMA pertama yang disertai dan juga emas pertama diperolehinya, namun sebelum berlumba beliau telah mempunyai keyakinan akan berjaya.

Walaupun ada pencabar negeri lain yang mempunyai pengalaman beraksi pada SUKMA terdahulu, Nor Azita lebih tertumpu kepada dirinya daripada terlalu memikirkan aspek main. Tumpuan diberikan sepenuhnya ketika latihan dan mempercayai usaha yang dilakukan dengan bersungguh-sungguh akan membuahkan hasil.

No comments:

Post a Comment