Tuesday, June 24, 2014

DS ROSMAH BERAZAM TERUS BERBAKTI WALAUPUN DIFITNAH

Siapa yang tidak akan berasa sedih apabila setiap tindakan dengan niat ikhlas untuk berkhidmat kepada rakyat telah difitnah dan sengaja disalahertikan orang lain?

Begitulah kesedihan yang dirasakan isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor yang berazam terus melakukan kerja-kerja amal walaupun fakta-fakta yang sering diputarbelitkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.
Beliau juga berjanji akan sentiasa berada di sisi suaminya Najib Tun Razak dalam mendekati dan membantu rakyat di semua peringkat.
Namun sebagai insan biasa, walaupun sedih dengan dakwaan itu, DS Rosmah tidak akan bertindak keterlaluan, melepaskan atau tunduk kepada kata-kata mereka. 


Di dalam majlis penyampaian Anugerah Nadi Negara 2013 dan pelancaran Wanita UMNO Nadi Negara Alumni, DS Rosmah sempat memberi nasihat kepada orang ramai, terutama pelajar universiti, untuk bijak memproses maklumat yang mereka perolehi daripada Internet dan bukan untuk hanya percaya tanpa melakukan beberapa pemeriksaan dan penyelidikan.
Bertindak secara melulu dan membantu penyebaran perkara-perkara yang tidak benar hanya akan memusnahkan masa depan mereka sendiri dan seterusnya memperjudikan masa depan negara kita
Di dalam perjumpaan itu, DS Rosmah juga mengingatkan para pelajar untuk tidak jatuh di dalam pembohongan pembangkang dan tuduhan yang tidak berasas mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST).
Beliau juga berkongsi maklumat di mana pelajar hari ini tidak membaca (arus perdana) Surat khabar, dan mendakwa bahawa akhbar-akhbar adalah berat sebelah. DS menyeru agar membaca!  

"Kita perlu tahu perkara yang betul (dari media arus perdana), "katanya.
Pada majlis itu, DS Rosmah turut menyampaikan Anugerah Nadi Negara Khas 2013 untuk Noor Liyana Nouxman dari Universiti Auckland, New Zealand dan Mohd Hafiz Ariffin dari Universiti Tun Hussein Onn, manakala 35 pelajar lain menerima Anugerah Nadi Negara.
Anugerah itu diperkenalkan pada tahun 2009 untuk memberi inspirasi kepada pelajar universiti untuk menjadi pemimpin yang berwibawa pada masa hadapan.
Turut hadir ialah Ketua Umno Wanita Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan lebih daripada 1,000 pelajar dari pelbagai institusi pengajian tinggi di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment