Wednesday, July 9, 2014

DS @hjhrohanikarim PEMINAT ARGENTINA #1

Argentina... Zabaleta

Tidak sangka, Menteri KPWKKM adalah peminat bolasepak dan penyokong pasukan Argentina. Bukan itu saja, DS juga adalah pemain bolasepak ketika di zaman persekolahannya dulu.

DS telah mewakili SM Methodist Sibu dan bermain sebagai 'striker' dan tidak gentar walaupun sukan bolasepak ini merupakan sukan monopoli kaum lelaki.

Nampaknya DS Rohani menyarung jersi Argentina yang bernombor 4. Apa kelebihan No. 4 dan siapa pasukan Argentina yang menyarung no. 4?


Zabaleta pernah membawa pasukan remaja Argentina memenangi Piala Dunia pada tahun 2005 dan menjadi juara di Sukan Olimpik Beijing tiga tahun kemudian.

Pesan DS Rohani... Jangan pandang rendah pasukan Argentina terutamanya apabila Pablo Zabaleta bermain. Zabaleta adalah di antara benteng pertahanan utama Argentina.

Pagi ini, perlawanan separuh akhir di antara Belanda dan Argentina bagi menentukan pasukan mana yang akan bertemu German di peringkat final. Diharap Argentina mampu memberi tentangan hebat kepada pasukan Eropah ini agar penguasaan bolasepak Eropah bakal terjejas.

Kepada DS Rohani, semangat wanita juga mampu memberi kemenangan dan sama-sama kita tonton dan beri sokongan kepada pasukan kegemaran kita.

No comments:

Post a Comment