Saturday, July 12, 2014

AWAS WARGA BRITAIN MEMBUAT KOLEKSI ISTERI-ISTERI SERATA DUNIA

Robert Andrew Scott

Berita Harian telah melaporkan seorang warga Britain telah membuat koleksi isteri serata dunia dan termasuk 5 dari 12 adalah dari Malaysia;



Giat kumpul 'koleksi' isteri
 
Warga Britain dikesan sudah kahwini 12 wanita seluruh dunia

Kuala Lumpur: Seorang lelaki warga Britain yang pernah berjihad di Bosnia sebelum ini, kini dikesan giat mengumpul ‘koleksi’ isteri dari serata dunia termasuk rakyat Malaysia.

Robert Andrew Scott atau nama Islamnya, Jamalaluddin Mustafa, 43, berasal dari Leeds, United Kingdom, dikesan sehingga kini sudah mengahwini 12 wanita termasuk lima rakyat Malaysia.
Bagaimanapun, dua daripada isteri rakyat Malaysia itu dilaporkan sudah dicerai oleh Andrew sebelum mengahwini beberapa wanita lain termasuk warga Bosnia, Indonesia, Perancis, Maghribi, Jerman dan British.
Menggunakan nama Islam sebagai Jamaluddin Mustafa, berusia 43 tahun, baru-baru ini telah menceraikan dua isteri Malaysianya.

Cawangan Khas (Operasi / Counter bahagian Keganasan) Penolong Ketua Pengarah Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata kebanyakan wanita disasarkan oleh Scott golongan profesional seperti pegawai bank dan pensyarah universiti. Beliau berkata laporan mencadangkan bahawa dia pernah terlibat dalam tariqat (mubaligh) pergerakan di London dan menyertai mujahiddin (pejuang kebebasan) kumpulan di Bosnia.
 
Datuk Ayob Khan berkata walaupun Scott telah terlibat dalam kerja-kerja militan di Bosnia, dia tidak menunjukkan kecenderungan itu semasa di Malaysia.
 
Namun begitu pihak polis sedang memantau perkahwinan dan motif beliau sebenarnya apabila terdapat kejadian Scott meninggalkan isteri-isterinya dan mengambil wang mereka.

Beberapa kenyataan mengenai Robert boleh didapati di Facebook - ROBERT ANDREW SCOTT SERIAL BIGAMIST 

No comments:

Post a Comment