Tuesday, April 15, 2014

APLIKASI 'TELEGRAM' KINI CAPAI 35 JUTA SETIAP BULAN


Satu lagi aplikasi pesanan text di telefon bimbit yang sedang popula ialah 'Telegram' yang telah dicipta oleh pengasas VK.com iaitu Pavel and Nikolai Durov. Mereka telah mengumukan di Twitter baru-baru ini bahawa mereka telah melampaui selangkah lagi apabila berjaya mencapai 35 juta pengguna aktif bulanan.

Pesaing syarikat itu, Whatsapp telah dibeli oleh Facebook dengan nilai US19bilion dan seramai 435 juta pengguna ketika pengumuman ini dibuat oleh Telegram.

Telegram menjangkakan seramai 15 juta pengguna yang aktif setiap hari dan dalam tempuh 30 hari, rangkaian pesanan ini telah menerima sebanyak 8 juta mesej.

Pada bulan Oktober tahun lalu, aplikasi ini hanya mendapat 100,000 pengguna aktif sehari. Telegram telah mengalami pencapaian tinggi dalam muat turun aplikasi di saat pengambilalihan Whatsapp dari Facebook di mana 5 juta aplikasi ini dimuat turun dalam masa hanya satu hari.


Pasukan telegram sentiasa mengemaskini aplikasi agar dapat memberi yang lebih baik dan pengalaman  terbaharu kepada pengguna. Kepantasan adalah keutamaan dalam menghantar mesej melalui telefon bimbit dan sebagai pesaing kepada Whatsapp, ia juga termasuk beberapa ciri yang mampu setara dengan kualitinya.

Baru-baru ini Telegram telah menambah 'Secret Chats' di mana kerahsiaan benar-benar dijaga dan mesej boleh dihapus secara otomatik dan tidak di simpan di server
VK.com.
 

No comments:

Post a Comment