Thursday, March 13, 2014

#MH370 : SEORANG WANITA TAMPIL

Jonti Roos (berbaju pink) dan pilot MH370, Fariq Abdul Hamid

Setelah 6 hari kehilangan MH307, pelbagai cerita mula timbul.

Television Australia telah melaporkan bahawa co-pilot pernah mempelawa 2 wanita ke cockpit ketika penerbangan 2 tahun lalu dan Malaysia Airlines sedang bertindak untuk menyiasat.

Jonti Ross, seorang warganegara Australia dari Melbourne, telah tampil dengan gambar-gambar bersama seorang lelaki yang didakwa sebagai Fariq Abdul Hamid, pegawai pertama yang hilang dalam penerbangan MH370.

Beliau dan rakannya sedang bersedia menaiki penerbangan dari Phuket ke Kuala Lumpur pada tahun 2011 apabila mereka dipelawa untuk berada di kokpit sepanjang penerbangan.
 
Ross dikatakan berada di kokpit ketika kapalterbang berlepas dan mendarat dan mereka juga di pelawa untuk bermalam beberapa hari di Kuala Lumpur bersama mereka. 

Walaubagaimanapun, pihak MAS belum memberi sebarang komen sehingga siasatan lengkap terhadap gambar dan video tersebut dilakukan tetapi tidak menafikan mereka terperanjat dengan pendedahan tersebut.

MAS menegaskan di dalam situasi cemas yang sedang berlaku, maka mereka memilih untuk menumpukan misi mereka mengesan pesawat yang telah hilang.


 
 

No comments:

Post a Comment